Zo ken ik mijn PvdA weer!

Een bloemlezing uit de vele reacties die we mochten ontvangen:

  • De geweldige, positieve tekst in dit manifest is ook voor ons op het lijf geschreven. Onze politieke activiteiten liggen hoog, maar ze moeten anders om het vertrouwen terug te krijgen.
  • Prachtig stuk. Ben blij dat er mensen binnen de partij zijn die dit uitdragen. Begin ik me weer beetje thuis te voelen.
  • Ondersteun dit manifest op alle punten!
  • Met volle kracht op tegenmacht. bericht in de Volkskrant van vanmorgen (vrijdag jl.) stelt niet gerust: Kamerleden moeten hun plannen voorleggen aan ‘de top’. Fouten worden dus niet gezocht bij ministers en partijleiding. Dit is een veeg teken, want daar liggen ze m.i. juist.
  • Ben zeer blij met dit initiatief, de analyse en de voorstellen. Brengt de partij de nodige frisse wind en enthousiasmerende energie gericht op duidelijk ijkpunten voor een te volgen koers
  • Een verhaal dat recht uit het hart komt, dus een eerlijk verhaal. Het vertrouwen van de kiezer kan terugkomen als een andere aanpak echt zichtbaar wordt.
  • Eindelijk! Ik hoop dat dit manifest niet alleen een verklaring is van een aantal idealisten maar dat dit het sociaal democratische vuur weer aanwakkert en leidt tot echte verbeteringen op alle fronten.
  • We moeten een vuist maken tegen de neo- liberale politiek, ook binnen Europa is dat nodig
  • Ik deel de analyse als opgetekend in het manifest en de daaruit voortvloeiende noodzakelijke drastische koerswijziging binnen de partij. Op 1 januari jl was ik 45 jaar lid van de pvda! Ik heb de laatste jaren enorm geworsteld van “hoe nu verder”. Ik voel me eigenlijk al jaren lang niet meer thuis in de huidige pvda.
  • Eindelijk worden we wakker, zo ken ik mijn PvdA weer. Hulde voor de mensen die het voortouw hebben genomen. Ik sta er 100 % achter
  • Al enige tijd bemerk ik in mijn omgeving weinig vertrouwen in de politiek, met name in de Partij van de Arbeid die zijn ziel verkocht heeft aan rechts Nederland. Ik ondersteun het manifest dus ook van harte!
  • Ik steun van harte dit manifest. Het PvdA resultaat vind ik ook nauwelijks zichtbaar binnen dit kabinetsbeleid.
  • Het manifest is mij uit het hard gegrepen. De omslag naar de neo-liberale koers die in het begin van de negentiger jaren is ingezet was destijds de belangrijkste reden om niet langer binnen de partij actief te zijn (als afdelingsbestuurder en raadslid). De analyse, visie een aanpak van het manifest zullen voor mij reden zijn om terug te keren in de gelederen. Voorwaarde is wel dat in het komende weekeinde voldoende draagvlak is om deze omslag te maken
  • Sinds wij in dit kabinet zitten doe ik mijn uiterste best om te denken dat dit liberaal kabinet “ergens” goed voor is. Wij doen niet voor niets mee maar steeds vaker het ik momenten van ;Nu is het genoeg, terug naar onze uitgangspunten. En dat gevoel wordt door dit pamflet uitstekend verwoord.
  • Ik steun dit Manifest van harte. Als PvdA hebben we ons verkeken op de desastreuze gevolgen van de marktwerking in de zorg en welzijnssector, de liberalisering van de arbeidsmarkt en de eenzijdige gerichtheid op het herstel van de economie
  • Ik ben (nog steeds) lid van de PvdA en ondersteun het manifest. Zoals het nu is kan het niet blijven. De partij bloedt dood omdat steeds meer mensen afhaken.   Hopelijk kunnen we samen de richting veranderen opdat ik niet steeds hoef te overwegen om me bij Groen Links aan te sluiten.
  • Ik ben ontzettend blij met initiatief, Ik was zelf bezig met een stuk over onze teloorgang
  • Met instemming jullie Manifest ontvangen. Wij kunnen echter geen sociaal democraten zijn als de grondslag van onze partij   neo liberaal   zijn.
  • Het is tijd om de huidige koers van de partij te evalueren en bij te stellen.
Geef een reactie

